Yanlış SEO Çalışmaları Nedeniyle Ceza Almayın! Google Penalty Nedir?

 Google, uzun dönemde daima kalıcı olacak bazı misyonlara haiz. Mesela; kaliteli içerikler, kaliteli yazarlar… Hiçbir yerde bulamayacağınız net ve kati, yararlı bilgilere erişim… Bunların hepsini toparladığımızda, Google’ın ana misyonuyla karşı karşıya geliyoruz. Kısaca, kullanıcı memnuniyeti! 

İşte, devamlı olarak algoritma güncellemeleriyle karşılaşmamızın sebebi de bu. Kullanıcılara daha iyi bir edinim sunmak.

Google bazı fena niyetli SEO çalışmalarına ceza vermektedir. İlgili cezaların nedenlerine geçmeden ilkin naturel SEO nedir? Konusunu özetlemek gerekirse özetleyelim;

“SEO kelimesi, Search Engine Optimization ifadesinin baş harflerinden oluşmaktadır. Türkçe karşılığı, arama motoru optimizasyonu olarak ifade edilmektedir. SEO çalışmasını inceleyecek olursak, isminden de anlaşılacağı suretiyle, web projelerinin arama motorlarına, belli başlı kurallar ile uygun hale getirilmesi ve sitelerin aramalarda üst sıralara çıkmasını elde eden bir emek harcama olarak nitelendirebiliriz.”

 

Yukarıda özetlemek gerekirse SEO mevzusuna değindik. Peki Google niçin negatif SEO çalışmalarına ceza veriyor? Aslına bakarsak, Google’ın bunu yapma sebebi de oldukça net. Google, kullanıcılar için içeriğin ve aramanın standardını düşüren emekleri engelliyor. Bu şekilde yapması, tamamımız için en iyisi aslen!

Peki, adını sık sık duyduğumuz bu “penalty” nedir? Google bizi hangi durumlarda cezalandırıyor? 

Google “Penalty” Nedir?

Google, 2000 senesi, Aralık ayından itibaren “arama algoritmalarını” devamlı olarak güncelliyor. Bunun ana sebebi, zayıf içerikleri sıralamalarda geri planda bırakmak. İyi içerikleri ise tam tersi, ön plana çıkarmak! 

İşte Google’dan ceza alma (penalty) terimi da bu aşamada yaşamımıza girdi. Penguin Güncellemesi dediğimizde, mevzuyu takip edenler ne demek istediğimizi derhal anlarlar… Bu güncelleme, içerik ağırlıklıydı ve neredeyse web dünyasındaki her 10 siteden minimum birini etkiledi. 

Bu sert darbenin arkasından, site sahipleri, içerik konusunu daha ciddiye almak zorunda kaldılar. İçerik stratejisi geliştirmeye başladılar. 

Google Penalty Mevzusunda Farkındalık

Eğer Google’dan ceza aldıysanız bu, otomatik de gerçekleşmiş olabilir manuel de (editörler yöntemiyle). Manuel cezalandırmalarda genel olarak en önce size bir uyarı gönderilir. Sadece, cezayı veren bir algoritmaysa, penalty’nin nereden geldiğini anlamanız kimi vakit oldukça zorlaşabilir! 

Aşağıda, Google’ın algoritma yöntemiyle verdiği cezalarla ilgili bazı ipuçları bulacaksınız:

  • Web siteniz, Marka Adınız ile kıyaslandığında aramalarda hak etmiş olduğu yerde olmayabilir. Daha doğrusu, Marka Adınız, en kuvvetli anahtar kelimelerinizden birisi olmalı. Marka İsminiz kuvvetli değilse, sıralamalarda gerilere düşebilirsiniz…
  • Sitenizdeki en favori sayfanız zaman içinde, ikinci yada üçüncü sıraya düşebilir. Bunun nedenini çözemeyebilirsiniz. Bu tür durumlar normaldir. Kısaca, ürkü yapmanıza gerek yok…
  • Cezalar kimi zaman öyleki kuvvetlidir ki, bir tek bir gecede Google’daki varlığınızı kaybedebilirsiniz. 
  • Mesela; www.onemsoft.com şeklinde bir arama yapıldığında, siteniz Google aramalarında dijital bir varlık sergilemelidir. 
  • Kimi vakit, web sitenizdeki herhangi bir içerik, sitenizin bütününden daha başarı göstermiş olabilir. Tek başına! 

Google’dan gelen cezalar (penalty) genel olarak yukarıdaki durumlara niçin olur. 

Şimdi de gelelim, ceza nedenlerine! 

Google Web Sitemi Niçin Cezalandırmış Olabilir? Niçin Penalty Yaşadım?

Google, siteleri indeksleme yollarını da devamlı olarak yeniliyor, şu demek oluyor ki güncelliyor. Gerçekleştirdiği bir çok algoritma güncellemesi hakkında detaylı data vermiyor! Gene de, Google’ın sitelere ceza uyguladığı belirli temel nedenler var. 

Google’ın sitelere ceza (penalty) uyguladığı belirli durumlar ve nedenler:

  1. Ücretli Bağlantı almak: SEO mevzusunda uzman bulunduğunu zanneden bazı kişilerden, bağlantı almanın herhangi bir zarar doğurmadığı söylentisini duyabilirsiniz. Bu söylenti yanlıştır! Bağlantı aldığınızda, Google bunu farklıdır ve PageRank manipülasyonu hayata geçirmeye çalıştığınızı düşünür. Bu da, ceza anlamına gelir
  2. Karşılıklı Bağlantı Paylaşımı: Karşılıklı bağlantı paylaşımı şu demek: Siz müşterinizden bir bağlantı paylaşıyorsunuz. O da, aynı şekilde kendi sitesinde size bağlantı gösteriyor. Bu yöntem uzun bir süre için oldukça masum bir pazarlama taktiğiydi. Sadece, daima olduğu şeklinde bu taktikte de abartılara gidildi. Bu yüzden, bu ve benzeri taktikler uygularken abartıya kaçmayın. Yoksa, emekleriniz size ceza olarak yansıyabilir. 
  3. İçerik Çakışması: Web sitenizdeki içeriğin birebir aynısı, başka bir sitede yayınlanıyorsa yandınız anlamına gelir. Bir içerik girerken, içeriğin kopya olup olmadığını denetim edebileceğiniz destek araçlar var. Bu destek araçları kullanın. Sitenizdeki tüm içerikler, tamamen örneksiz ve benzeri olmayan olmalıdır. 
  4. H1 Etiketinde Abartıya Kaçmak: H1 şu demek oluyor ki başlık etiketi kullanmak, içeriklerinizi organize eder. Google da bu etiketi sever, şu sebeple sitenizi daha kolay bir halde yorumlar. Sadece, bu etiketi de abarttığınızda, Google bunu yanlış anlıyor. O’nu kandırmaya çalıştığınızı düşünüyor. Bu yüzden, abartıya kaçmamaya dikkat edin. 
  5. 404 Hataları: Eğer, web sitenizde 404 hatası veren sayfalar var ise, siz de bu tarz şeyleri uzun süredir dikkatsizlik ediyorsanız, başarınız zora girer. Şu sebeple, 404 hatası demek, kullanıcı memnuniyetsizliği anlamına gelir
  6. Değişik Dillerdeki Sitelerden Bağlantılar: Bu size ilk başta haksızlık şeklinde görünebilir. Kısaca, mesela yurt dışındaki bir müşterinizden bağlantı göstermiş olabilirsiniz. Masum bir yöntem şeklinde görünüyor değil mi? Google, bu duruma da sıcak bakmıyor! Şu sebeple, kullanıcılar genel olarak tek dil eğilimindeler. 
  7. Aşırı Anahtar Kelime Yoğunluğu: Anahtar kelime yoğunluğu, başlı başına ayrı bir mevzu. İçeriklerinizde, doğru anahtar kelime dağılımına itina göstermelisiniz. Bu mevzuyla ilgili emin olun hiçbir net istatistik yok. Fakat şunu bilmeniz kafi. İçeriklerinizde herhangi bir kelimeyi oldukça fazla kullanmayın!
  8. Footer Bağlantıları: Bazı site tasarımcıları, footer linklerinde manipülasyona gidebiliyorlar. Footer linklerinin görevi, kullanıcılara kolaylık sağlamaktır. Tek bir footer alanından, sitedeki herhangi bir sayfaya kolayca ulaşabilirler. Bu bağlantıları, bir tek bu amaçla kullanın! 
  9. Sitemap Verisi Eksikliği: Google, sitenizin yapısını çözmek için XML sitemap kullanır. XML site haritanızın etken olduğundan, hatta güncel de olduğundan güvenilir olmanızda yarar var. 
  10. 10. Saklı Bağlantılar: Web sitenizdeki tüm bağlantılar görünür olmalıdır. Her biri de, bir amaca hizmet etmelidir. Herhangi bir linkin saklı olması, Google tarafında kesinlikle kuşku yaratacaktır. 
  11. 11.Kırık Bağlantı (Dış Bağlantılar): Bu da, klasik 404 hatası ile ilgili aslen! Sitenizdeki bir dış bağlantı, açılmıyorsa, Google bunu sitenizle ilgilenmediğiniz şeklinde yorumlar! Naturel olarak, kullanıcı memnuniyeti açısından sitenize hoş bakmaz! 
  12. 12. İçerik Kırıntısı: Kimi zaman, iyi niyetle, sitenizdeki içerikleri zenginleştirmek isteyebilirsiniz. Değişik sitelerden, bir paragraf şeklinde bazı içerikleri kopyala yapıştır yapabilirsiniz. Her ne kadar iyi niyetli olsanız da, Google bu vakası da negatif yorumluyor! Bir paragraf da olsa, içeriğinizi zenginleştirirken kendi cümlelerinizi kurun. Kopyala yapıştır yapmayın. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Javascript Kütüphanesi Nedir?

Neden Web Sitesi Sahibi Olmalıyız?